روغن های ترکیبی گیاهی

  • ۰
  • ۰

چه بخواهیم و چه نخواهیم ریزش مو ممکن است در دوره های مختلف برایمان بوجود آید. این مسئله به سن یا جنسیت هم مرتبط نمی شود. مصرف و خرید روغن گیاهی مو مثل روغن رویش مجدد مو کمک می کند تا بیش از پیش درگیر این مشکل غیر قابل اجتناب نشوید.

طبق تحقیقات انجام گرفته در این رابطه، اغلب مردان از سن ۳۵ سالگی به بعد دچار ریزش مو می شوند. در سن ۵۰ سالگی، اکثریت قریب به اتفاق مردان از نازک شدن موهای خود رنج می‌برند. برای مردان و زنان ریزش مو می‌تواند در اوایل سن ۲۱ سالگی شروع شود. در اغلب موارد از دست رفتن مو ژنتیکی است، و از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شود. دلایل دیگر از دست دادن مو از شرایط پزشکی مانند تیروئید، کم‌خونی، آلوپسی و غیره تشکیل می شود. روغن رویش مجدد مو مهم ترین محصولی است که می تواند از دو جهت مورد استفاده قرار گیرد.

  1. روغن رویش مجدد مو تقویت کننده بافت و جلوگیری از ریزش مو ها است.
  2. روغن رویش مجدد مو عامل مهمی جهت رشد مجدد موهای از دست رفته می باشد.

بیماری‌هایی که باعث ایجاد زخم در سر می‌شوند، مانند لوپوس، منجر به از دست رفتن موها می‌شوند. عوامل دیگری برای ریزش مو می‌تواند به جهت کمبود ویتامین باشد، که به راحتی درمان می‌شوند. استرس و کاهش ناگهانی وزن نیز می‌تواند دلیل عمده از دست بخش قابل توجهی از مو ها شود. که با کمک روغن رویش مجدد مو قابل حل هستند. داروهای خاصی نیز وجود دارند که باعث تشدید این وضعیت می شوند. این دارو ها نظیر قرص‌های ضد افسردگی، رقیق کننده های خون، مسدود کننده ‌های بتا و غیره نیز می‌توانند باعث ریزش مو شوند. به دلیل وجود این عوامل مهم، مصرف روغن رویش مجدد مو یک امتیاز ویژه محسوب می شود.

 

 

 

تاثیر دارو های بدنسازی برای ریزش مو ها چیست؟

بسیاری بر این باورند که بلند کردن وزنه سنگین و بدنسازی می‌تواند منجر به ریزش مو و طاس شدن افراد شود. اما آیا این موضوع با کمک روغن رویش مجدد مو قابل حل است. اما چطور؟ بدن‌سازی، افزایش وزن و تقویت ماهیچه ها در بدن انسان، تولید تستوسترون را در بدن انسان افزایش می‌دهد. اما افزایش تستوسترون به طور کلی علت ریزش مو در هنگام بدنسازی نیست.

به طور کلی، ترکیبی از چندین عامل دیگر مثل افزایش میزان کورتیزول و نیز افزایش حساسیت پوست سر به DHT است (دی‌هیدروتستوسترون) که به این ماجرا دامن می زند. در واقع ورزش کردن به کاهش میزان کورتیزول (هورمون استرس) در بدن مشهور است. علت اصلی از دست دادن مو افزایش سطح DHT است که محصول جانبی تستوسترون است. هرچه میزان تستوسترون بیشتر باشد، DHT بدن شما بیشتر خواهد شد. اما این افزایش DHT به اندازه کافی باعث کچل شدن و ریزش مو نمی شود. هورمون DHT با عمل 5-آلفا ردوکتاز بر تستوسترون تشکیل شده است.

آن‌هایی که دارای گرایش ژنتیکی ریزش مو هستند، متوجه خواهند شد که این امر بیشتر بر آن‌ها تاثیر می‌گذارد. هم چنین برخی افراد تستوسترون بیشتر نسبت به دیگران را تولید می‌کنند و برخی از آن‌ها بیشتر از دیگران تحت‌تاثیر از دست دادن موهایشان قرار می‌گیرند. جالب است توجه داشته باشید که تمرین‌های کاردیو می‌تواند به کاهش سطح DHT در جریان خون کمک کند در حالی که افزایش وزن اضافی می‌تواند، باعث افزایش تستوسترون شود. با این حال، همانطور که قبلا ذکر شد، روغن رویش مجدد مو کمک می کند که این فرآیند تحت کنترل شما در آید.

 

برای خواندن ادامه مطلب کلیک کنید.

  • ۹۸/۰۶/۳۱
  • ایمان رضایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی