روغن های ترکیبی گیاهی

  • ۰
  • ۰

امروزه درمان بیماری ها بدون استفاده از تجهیزات پزشکی درست و باکیفیت، تقریبا درصد موفقیت کمتری خواهد داشت. با افزایش بیماری ها و تغییرات در ساختار و عوارض و علایم برخی از آنها، شاید دیگر پزشک نتواند به راحتی دو بیماری با علایم نزدیک به یکدیگر را راحت شناسایی نماید. اینجاست که تجهیزات پزشکی (گروه تشخیصی و درمانی) به کمک آمده و در سرعت بهبود بیمار نقش زیادی را می تواند ایفا کند.  خرید تجهیزات پزشکی با توجه به حساسیت بالای این موضوع و ارتباط با سلامت و جسم افراد، و همچنین هزینه های بالایی که معمولا برای تهیه آنها باید صرف شود، بدون شک باید با تجربه بالا و همچنین در نظر داشتن برخی نکات صورت بگیرد.

علاوه بر این خرید تجهیزات پزشکی به مراکز درمانی و بیمارستانی محدود نمی شود. چه بسیارند بیماری ها و معلولیت های موقت و دائمی که برای کم شدن عوارض و صدماتشان باید از تجهیزات پزشکی توسط بیمار استفاده شود. گاه سالمندان هم به دلیل افزایش سن و کهولت ناشی از آن، برای مرتفع کردن امور روزانه خود ناگزیر باید از برخی ادوات پزشکی استفاده کنند.

در این مواقع هم خرید تجهیزات پزشکی و توجه به کیفیت و برند آن بسیار با اهمیت است.


 

 

تجهیزات پزشکی

انواع تجهیزات پزشکی از نظر نوع مصرف

تجهیزات پزشکی یا به شکل یک بار مصرف هستند و یا به شکل چند بار مصرف. هر دو این دسته ها برای رفع بیماری، رفع نیازهای اولیه پزشکی و یا حتی ناتوانی های حرکتی به کار می روند.

مهمترین نکات در هنگام خرید تجهیزات پزشکی

سه رکن اساسی و مهم در هنگام خرید تجهیزات پزشکی، چه یک بار مصرف باشند و چه چند بار مصرف و بادوام، (قیمت، کیفیت و میزان دسترسی) به آنهاست.

تجهیزات چند بارمصرف و بادوام برای استفاده های مکرر و در اکثر اوقات چندین ساله، در نظر گرفته می‌شوند. مثل تخت بیمارستان، ویلچر، واکر، اندام های مصنوعی، کپسول اکسیژن و مانند اینها.

حتما باید در نظر داشته باشید که تصمیم گیری در رابطه با خرید نوع تجهیزات پزشکی و کیفیت و دوام آنها مسئله ای است که می تواند مستقیما بر روی سلامت بیمار اثر گذاشته و بهبود یافتن بیمار را سرعت بخشیده و یا برعکس به تعویق بیاندازد.

پیشنهاد ما در هنگام خرید وسایل و ادوات پزشکی، که در اینجا مطرح می کنیم، در رابطه با تجهیزاتی است که شما هم به عنوان یک فرد معمولی می توانید از بازار خریداری کنید.( پیشنهاد در رابطه با خرید وسایل و تجهیزات بزرگ پزشکی-بیمارستانی در این مقاله نمی گنجد).

- خرید تجهیزات پزشکی که برای دوران نقاهت شما تجویز می شود را عقب نیاندازید.

- در مورد خرید وسایلی که پیچیدگی های بیشتری دارند، حتما از یک متخصص مشورت بگیرید. زیرا خرید این وسایل که معمولا پرهزینه هم هستند، می تواند دشوارتر باشد.

- در تحویل کالا و نوع نگهداری از آن هم باید نهایت دقت را به خرج داد.

- هنگام خرید، به میزان استفاده از آن وسیله در طول ساعات شبانه روز هم دقت کافی داشته باشید. اینکه چند ساعت مورد استفاده قرار می گیرند، استفاده آن در طول روز بیشتر است یا شب و مواردی از این دست.

- حتما با توجه به نوع بیماری و عوارض ناشی از آن خرید کنید. به معنای دیگر، برای رفع نیازهای جزئی یک نوع وسیله پزشکی مورد نیاز است ولی برای نیازهای پررنگتر و جدی تر، وسایل دیگری احتیاج است.گرچه ممکن است هر دو این تجهیزات هم در گروهی یکسان طبقه بندی شوند.

- خرید تجهیزات را با توجه به میزان راحتی بیمار با آن وسیله انجام دهید.

- تشخیص نوع وسیله مورد نیاز برای بیمار و تهیه آن از مراکز تجهیزات پزشکی، می تواند  با کمک پزشک معالج باشد یا پرستاری که برای مراقبت و کمک به بیمار، از او کمک گرفته اید. در برخی موارد مانند مراقبت و نقاهت بعد از جراحی ها، نگهداری از بیماران در کما رفته، بیماران تنفسی در خانه و...معمولا پرستارها هم می توانند نوع تجهیزات مورد نیاز را برای شما مشخص نمایند.

- سعی کنید در رابطه با تجهیزات بادوام با مصرف روزانه که برای بیمار شما تجویز می شود، خرید را نسبت به اجاره و یا امانت گرفتن آن وسیله در اولویت قرار دهید. زیرا بسیاری از این تجهیزات که در مراکز درمانی و یا درمانگاهها استفاده می شوند، برای بیمار شما ممکن است مناسب نباشد(با توجه به نیاز خاص بیمارتان) و البته کیفیت خوبی هم نداشته باشند.

  • ۰۰/۰۷/۱۷
  • ایمان رضایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی